Thursday, December 31, 2009

dOt..dOt..dOt...


sebelum aku mengarut aku nak wish HEPI NEW YEAR wat sume....ehehe

hahaha...lamanya aku x edit blog aku ni..ari ni 01.01.2010,,,waaaaaaa...2009 dah di tinggalkan..banyak suka duka yg aku lalui..paling menyedihkan n menyakitkan aku kehilangan emak yang aku sayangi..sedar x sedar dah 6bulan emak pergi menghadap ilahi n semakin lama aku rasakan aku terlalu merindui mak..tp apa nak buatkan yang pergi tetap pergi yang hidup perlu teruskan hidup...aku perlu redha dengan ketentuan ilahi..tapi yang paling penting gak umo aku semakin bertambah...hahaha...n tahun lepas gak 2 org bestfren aku dah tunang..PISAM aka PEACE n MELLAH aka MELL..dah tunang..x lama lagi kawen la depa..aku doakan smoga korang berdua berbahagia n jodoh korang berpanjangan..aminnn..

2010 ni aku nak buka buku baru la pulak kan..buku lama dah tutup dah smalam..utk tahun ni ada byk benda aku rancangkan x tau la menjadi ke x..tggu je la..hahaha..x lama lagi dalam beberapa mggu lg la..x lama dah..adik aku angah nak melangsungkan pertunangan ngan bf nye yg sengal tu..muahaha..langkah bendul la pulak..xpe..aku tetap redha..adik aku bahagia aku pun turut bahagia..cam poyo je ayat..wahahaha..tuk kawan2 aku lak jangan tanya aku bila lak turn aku..aku dah bosan jawab soklan ni..hahaha..

apa lagi ek..tu je kot..tguu la episod akan dtg aku mai mengarang lagi..hahaha..tapai...:)

Saturday, November 7, 2009

mY bEsDaY

Ari ni besday aku...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...dah tua dah aku ni..huhu...paling terharu smalam ada org smbut besday aku..bf adik aku..hahaha...sungguh x disangka2..terkujat gak bila kuar je dr blik sume memandang aku.suruh ptg kek..huhuhu...nant bebila rajin aku upload pic kek yg comel tu..ehehe...hepi besday tuk aku..dah tua dahhhhh..uwaaaaaaaaaaaaaa.....

Friday, November 6, 2009

huwahahahahahaha...:P

huhhh,,,lama betoi aku x menziarah blog ni..sejak2 aku dah x boleh nak berinternet..tp xpa..xlama lg aku bleh menjlankan aktiviti aku ni smula..ehehe...blur lak..ha..aku nak cte skit..aku skang dah keje..keje kat kilang je.duk jaga stor..handle brg kuar msuk,,ehehe,,tp aku ska keje ni.keje yg slalu x diganggu,,key in data mcm slalu n dpt kenal ramai kawan maklumla aku keje lam industri yg agak besar..kilanggggggg...hahaha...korang nak tau kilang ni wat pe..wat lampu..hahah..buat kawan2 yg dah lama x jmpa aku tu kalu rsa2 rindu kat aku korang leh la tgok lampu..bygkan lampu tu aku..wahahhaha...

ermmm..kehidupan aku skang lak agak berbeza skit dr dlu..ujg mggu akudihabiskan bersama adik2ku.kemana aku pegi pasti ada mereka..tiap kali bersama ati kdg2 jd sayu..tringatkan arwah mak..slalunya kalu jenjalan mak mst ada sana..tp skang suma dah berubah..tp xpe..aku msih ada adik2 yg sentiasa disisi aku..

Apa lg ek nak cte..mcm dah xtau nak cte ape dah ni..hahaha...

Tuesday, July 28, 2009

UnTuKmU iBu


Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian

Dan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Kucurahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih kekasihMu

Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu

Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu

Ibu...

LaSt

Uwaaaaaaaaaaaaaaa..pagi ni ujan.sangat lebat.malas betoi aku nak datang keje tp disebabkan ari ni last day aku keje aku gagahkan jugak dtg.badan pun dah mula sakit2 ni.mengemas brg x hengat punya.malam ni aku akan berangkat pulang ke kampung.pas ni x tau bila lagi aku akan ke sini.uwaaaaaaa...sangat sedih.sedih jugak nak benti keja sebab aku teramat la suka keja kat sini.xde stress,keje x banyak pendek kata memang best la.hahaha..xpe aku tau apa yg terjadi ni ada hikmahnya.pas ni aku akan mulakan kehidupan baru di tempat baru.sumanya baru.ehehe..

Kadang2 ati ni rse sedih jugak.banyak benda yang aku fikirkan.xtau bila sume ni akan berakhir.aku cuma berharap Allah permudahkan segala urusan aku.aku jugak berharap moga Allah murahkan rezeki aku.aku da malas nak menaip banyak2.ape yg aku tau ari ni ada makan besar sebab nak raikan aku..hahaha...

Tapai KL, Tapai Kepong n Tapai Alunan Muhibbah.....:D:D

Wednesday, July 22, 2009

:X:X:X


Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga segar, Dia beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

Tuesday, July 21, 2009

sOLaT & 5 JeNiS mAnUsiA

SUDAH lama kita bersolat, tetapi nampaknya keajaiban dan jaminan solat yang disebut Allah masih samar-samar dalam kehidupan kita.

Allah memberi jaminan dalam firman-Nya, bermaksud: "Sudah pasti berjaya orang mukmin iaitu orang yang khusyuk dalam solatnya." (Surah al-Mukminun: 1,2)

Bukannya konsep kejayaan dan cara hendak mencapai khusyuk, tetapi ada beberapa jenis dan golongan serta gaya bersolat di kalangan orang Islam yang semuanya akan mempengaruhi perangai dan cara hidup.

* Jenis Pertama...

Hari ini, ramai umat Islam yang tidak bersolat, bahkan ramai juga yang tidak tahu hendak bersolat. Ada yang menafikan kewajipan solat, mereka jatuh kafir sebab itu kadangkala perangainya dengan si kafir tidak ada beza.

* Jenis Kedua...

Orang yang melakukan solat secara zahir saja, malah bacaan pun masih tidak betul, taklid buta dan main ikut-ikut orang lain.

Jadi, golongan ini sekejap bersolat, sekejap tidak. Jika ada masa dan emosi baik, dia bersolat. Kalau sibuk dan ada program kenduri, pesta ria, berziarah, bermusafir, letih dan penat, dia tidak bersolat.

Orang ini jatuh fasik. Tidak belajar solat mahupun secara rasmi atau tidak rasmi. Ilmu mengenai solat ialah apa yang dipelajari ketika kecil dan tadika saja. Golongan ini tertolak, bahkan berdosa besar dan hidup dalam keadaan derhaka kepada Allah.

* Jenis Ketiga...

Golongan yang melakukan solat cukup lima waktu, tepat ilmunya, faham setiap bacaan solat, Fatihah, doa Iftitah dan tahiyatnya, tetapi tidak dihayati dalam solat itu.

Fikirannya masih melayang mengingatkan perkara dunia tanpa menghayati solat. Golongan ini dikategorikan sebagai solat `awamul Muslimin' dan jika dididik serta ditambah mujahadah (kesungguhan) , dia akan berjaya dalam solat.

* Jenis Keempat...

Golongan ini baik sedikit daripada golongan sebelumnya, tetapi main tarik tali dalam solatnya.

Sesekali dia khusyuk, sesekali lalai pula. Apabila teringat sesuatu dalam solatnya, teruslah terbawa-bawa, berkhayal dan seterusnya.

Apabila teringat Allah secara tiba-tiba, insaf dan sedarlah semula, cuba dibawa hati serta fikirannya untuk menghayati setiap kalimah dan bacaan dalam solat. Begitulah sehingga selesai solatnya.

Peringkat ini orang terbabit akan mula memasuki zon `memelihara solat', tetapi masih belum seronok dengan solat.

* Jenis Kelima...

Golongan yang melakukan solat tepat ilmunya, faham secara langsung bacaan dan setiap lafaz dalam solatnya.

Hati dan fikirannya tidak terbawa-bawa dengan keadaan sekeliling sehingga pekerjaan serta apa pun yang dilakukan atau difikirkan di luar solat itu tidak mempengaruhi so latnya.

Walaupun dia memiliki harta dunia, menjalankan kewajipan dan tugas keduniaan seperti perniagaan, semua itu tidak mempengaruhi solatnya. Hatinya masih dapat memuja Allah dalam solat. Golongan ini disebut orang soleh.

Sebenarnya banyak lagi peringkat solat, tetapi keterbatasan ruangan sekadar lima tahap ini rasanya sudah boleh mu hasabah diri mengenai tahap solat yang kita lakukan.

Jika kita berada di peringkat satu, dua dan tiga, kita sebenarnya belum selamat dan mungkin solat tidak mampu mendapat jaminan Allah.

Ibadat solat boleh membangunkan jiwa dan iman, men jauhkan daripada yang buruk dan merungkai mazmumah (sifat keji), menanamkan mahmudah (sifat terpuji), me lahirkan disiplin hidup dan akhlak yang agung. Semoga solat kita akan berlangsung sebagai mi'raj.

Thursday, July 16, 2009

aKu DaPat AdiAh




Aku dapat adiah..sukenyeee..hehehe...tq to ojin bg adiah yg comel tu..suke lak tgok lampu tu berkelip2..tukar2 kaler lg..tq very2 much.pic x bape clear maklumla pakai hp cap ayam je...hahaha

Wednesday, July 15, 2009

MuSiM BuAh DtaNg LaGi

Ari 2 pas abeh gath aku mengajak kawan2ku ke kampung ku.tuk mam duyan.mula2 di jangkakan 2 kete je nak p.tapi x disangka2 jadi 5 kete yg pegi..tp xpe aku suke cume aku cam x bape best sebab duyan yang di simpan x banyak..huhu..aku rase mest diaorg x puas makan duyan..siannnn..xpe lain tahun akan ku ajak lagi...huhuhu...



Sejak musim buah ni gak aku kerap balik kampung.rasenya tahun ni aku memang dah puas makan duyan.tunggu tahun lepas plak.duyan kat umah aku pun dah mula luruh..adehhh..sungguh sedap..isinya kuning.duyan yg arwah mak tanam pun dah bebuah cume lum luruh lagi.pokok pulasan yg mak tanam pun dah bebuah gak.semuanya membuahkan hasil tahun ni.....


Tiap kali balik kampung aku x lupa menjenguk rumah kami.rindunya rasa nak duk situ.kadang2 terbayang2 aku,mak n adik2 sedang berborak di depan umah..sambil bergelak ketawa..bergurau2..terlalu banyak kenangan kami di sana..membesar di situ..kini rumah tu ditinggalkan tanpa penghuni.aku berharap 1 ari nant ada diantara kami adik beradik yg akan tinggal di situ.kenangan...kenangan..kenangan.....terlalu banyakkenangan tersimpan di situ.......

Tuesday, July 14, 2009

HiJaU dAuN = SuArA (kU bErHaRaP)


di sini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
aku tanpamu, masih tanpamu

bila esok hari datang lagi
ku coba hadapi semua ini
meski tanpamu oooh meski tanpamu

bila aku dapat bintang yang berpijar
mentari yang tenang bersamaku disini
ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan

reff:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku slalu dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu

reff2:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku ada dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

repeat reff

suara dengarkanlah aku

MGP 2009

Sabtu 04/07/2009 ( Pagi,Petang n Malam)


Aku bangun seawal jam 6.00 pagi.walaupun mataku masih mengantuk tp aku gagahkan diri tu bangun sebab aku ada misi lepas ni.hehehe...Aku malas nak cite panjang2 meh kite layan je pic ni..

Kusyuk je masing2 mendengar apa kata AJK..skema lak ayat aku..akakka


Ni lak sesi suai kenal..Mulut mimi ternganga..tutup oiii...muahaha...

Dah abeh sesi suai kenal kiteorg begambo la beramai2.....

Dah penat begambo..kita makan duluuuuuuuuuuuu...makan nasik lemak bersama sebiji telo rebus kegemaranku..ehehehe.....

Dah kenyang makan kami berkumpul semula tuk pembahagian kump..ni la ahli kumpulan aku..gagah2 belaka..hahahaha...


Ni task pertama yang kami dapat.cari perkataan..mcm2 la ada..


Ni plak destinasi pertama yg perlu kami tuju iaitu di TOY MUSEUM..destinasi kedua kami di taman negara pulau penang..tp gamba xdak..uwaaaaaaaaaa..



Ni plak destinasi ke 3 kami..berpeluh2 duk tengah panas..AJK sengaja nak jemur kami nmpaknya..masa ni kami kene jawab simpulan bahasa.PASANG TELINGA..jenuh nak jawab..lepas cutesyah bukak hp baru leh jawab..kakaka


Ni destinasi terakhir kami iaitu pulang ke chalet.kump kami adalah kump pertama sampai ke chalet.masa ni kami di tugaskan tuk buat bendera kumpulan n buat istana pasir..aku dah kepenatan..penat yg teramat2 penat tp aku tetap enjoy..ehehe...

Dah penat aku p mandi alut plak..terlepas sudah hajat aku nak mandi laut..:))sungguh seronok..:D

Hari dah malam tibalah upacara yang di tunggu2..kumpulan aku dapat no 3..hahahaha...Dah selesai bg piala segala ada lak exchage gift..pas 2 makan2..ayam bbq yg sungguh enak..ehehe

Aku pun x pasti kul bapa abeh malam tu..seingat2 aku jam 11 lebeh cam tu aku ikut mell ke bilik dia.nak borak2..tapi x disangka2 ada 2 kejadian x diingini berlaku..mell n tombak di tepung tawar..muahaha..xpasal2 aku kene skali..n 1 lagi kejadian yg buat jantung aku mcm nak luruh ade yang kene histeria..masa tu Tuhan je tau apa perasaan aku.aku da penah kene.apa yang mampu aku hanya berdoa..alhamdulillah smua pulih spt sedia kala..Semua org duk sebuk2 tgok kejadian tu aku masuk blik n trus melelapkan mata..xtau apa jadi dah pas tu..:P

Opppssssssss...ada lg 1 aku x cte..ni kes masa aku lam bilik..baru pas mand rambut lak basah.aku ngan bangganya amik hairdryer nak keringkan rambut.dalam duk kusyuk2 keringkan kan tu..tetiba rambut aku tersangkut kat lubang2 hairdryer tu..ampeh punya hairdryer..sian rambut aku..tanpa berpikir panjang aku terus merentap rambut aku..tp pelik..x sakit..hahaha...mimi n pis korang gelakkan aku ye..xpe2...>:P....



Ahad /05/07/2009)

Time ni sume dah bersiap2 nak balik..terlalu banyak kenangan manis aku di sana..kalu bleh nak lg juin xtvt camni..ape2 pun aku betul2 enjoy..

Tamatlah sudah kisah MGP ni..sehingga berjumpa lagi di lain tahun..wahahhaa....

Monday, July 13, 2009

MGP 2009

Jumaat 03/07/2009 ( Malam )

Ni aku nak sambung kisah pada sebelah malam lak.lepas balik dari jalan2 di sekitar batu feringgi kami balik ke bilik masing2.bersedia utk membersihkan diri.sedang merehat2kan diri hp aku bebunyi.mimi ajak pegi ke nite market lg.tanpa membuang masa aku terus membuka langkah mengekori mereka.hahaha..sian mell kene tinggal.bukan sengaja nak tinggal tp masa tu dia ada meeting.Thanks to din_taliban sebab blanja kiteorg mam eskrim.ehehe...

muka2 hepi sebab dapat bejalan memenatkan diri..hahaha

Dah penat bejalan kami semua balik ke bilik smula.niat di hati nak berehat la.nak tido sebab sok pagi ada race.tp setiba di chalet aku tgok mell n yana duk lepak sembang2.aku n da geng apa lagi join la.agak lama jugak kami bersembang.hampir 4 pagi baru kami masuk ke bilik.memang kecoh la.nak2 si tarjen duk wat lawak kesengalan dia.sampaikan wanzai kepeningan mencari siapa iela.hahaha..ayat yg smpai sekarang duk menjadi usikan dikalangan kawan2 "iela mana iela (ni ayat tarjen)" n satu lagi ayat dari wanzai "iela ada bapa org kat sini?"..hehehe..sian wanzai blur..dalam duk sebuk2 bergelak ketawa ojin kuar dari bilik membawa sekotak coki2..waaaaaaaa..bestnya dapat coki2..memain pun leh dapat betul2.thanks to ojin bg coki2..x terabeh den makan..ehehe..

Orang sibuk sembang aku sebuk sms.pak cu aku wat spoil malam tu.saja nak menurunkan mood aku yg dah sedia terturun tu..mencikkk...


Semua semangat duk dengar lawak sengal oleh tarjen..hahaha

Dapat coki2..thanks to abam apiz..hehehe...len kali bg la lagi..hahha..:P

Dah abeh dah kisah malam tu..kita sambung lak cite pada keesokan harinya..jeng2..tgok la apa kami buat..


Friday, July 10, 2009

MGP 2009

Tiba lah saat dan masa yang di tunggu2.Skema lak ayat aku...hahaha...Minggu lepas 3/7 sampai la 5/7 aku ke penang tuk menyertai MGP.Korang tau x MGP tu apa.MGP tu Mak Gayah Pecut.hahaha...xla MGP tu MINI GATHERING PENANG 2009.Ni la wat julung2 kalinya aku juin xtvt ni.Seingt2 aku ni kali kedua xtvt yg agak besar2 yang aku juin sejak aku melibatkan diri dgn dunia VF.1st dlu aku juin boling.Bagi aku la, stakat ni xtvt yang di anjurkan oleh VF tak penah mengghampakan lagi.Semua nya best n enjoy.Dan yang paling best aku dapat mengenali ramai kawan.


Jumaat 03/07/2009 ( Petang )

Bermula lah pengembaraan aku.Jax n mimi datang amik aku di rumah pak cu aku.Thanks to jax sebab sudi tumpangkan aku.1st time aku jumpa mimi.Memang katek.hahaha...memang betui la dia kata dia pendek.maapkan aku mimi..:P....sebelum ke batu feringgi kami singgah di rumah tombaks nak amik barang2.sampai je kat sana ramai plak..ada pis,man,sarsa,iqa,ojin,tulip,isone,yana n penyu.depa duk kalut masukkan brg2 lam beg tuk diberikan kepada peserta nant.Dah siap2 packing suma kami memulakan langkah ke batu feringgi.yehaaaaaaaaaaaa...bestnya dapat nek feri.meh layan pic sawan..:P



Muka2 ceria bila nampak kamera..sawan begambo memasing...

Lebih kurang 3.00 ptg kami tiba ke destinasi yg kami tuju iaitu di BAYU SENJA.Pemandangan yang ckup cantik.Tepi laut.tercapai gak hajat nak tgok laut.pas ni x tau bila lagi aku akan sampai ke sana.bagi aku sangat2 la menarik..setiba di chalet kami di berikan bilik masing2.paling best aku dapat sebilik ngan geng2 aku iaitu MIMI,PIS,IQA..n sorg lg kawan baru ATEH86.dia nampak pendiam my b baru 1st time jumpa agaknya.x biasa lg.ehehe....petang tu kiteorg xde buat ape2 pun cuma menunggu kawan2 yg lain..kami just lepak lam bilik je.masa lam blik ada 1 kisah yg aku pk agak klaka jugak la..masa duk tgok tv tu aku tertarik ngan 1 benda ni.ade disebelah ice box.msa tu x pakai spek so aku x nmpak sngt pas 2 dengan keadaan bilik yg bersuasana romantik lg la hancus pemandangan aku..hehe..seingat2 aku banyak kali jugak la duk tanya..weiiii tu apa tu kat bawah tv tu..apa tu weiii...si iqa lak duk bebel.masing2 x layan pertanyaan aku sehinggalah mimi bersuara n dengan bangganya dia kata TU CPU LA ILA OIIII.hahaha...pas 2 je sume gelakkan aku..ampeh..b-(..

Dah penat2 gelak sarsa ajak kami p makan.masing2 dah kelaparan tanpa banyak soal kami ke kedai makan berhampiran..meh layan pic kiteorg makan lak..:D


Aku kusyuk memerhatikan nasi goreng ayam yg baru aku dapat..ekekeke...

Rancaknya depa ni beborak tambah2 si mellah ngan penyu.ade je cte diaorg..:P

Pas dah abeh makan2 kteorg jalan2 kat area situ la.Masa tu nite market baru nak bukak.sempat gak la cuci2 mata dlu.kebetulan aku pun x beli adiah lagi.sbelum beli adiah kami posing2 la dulu cam biasa la..ehehe..

Kunun2 nak jadi model la tu..dah la x ckup tinggi..pasan je lebeh..muahaha...dah penat begambo aku mencari adiah plak..mula2 beli kotak tisu tp jalan punya jalan punya jalan lg aku ternampak sesuatu yg agak menarik la..jeng jeng jeng..mai tgok apa benda tu..:D

Aku jumpa ayammmmmmmmm...muahaha..


Tengok la si mellah sibuk duk tawar.mula2 cina tu bg 2 RM15.pas dia kata kalu amik 1 RM8..pas 2 mtak kurang lg..dia kata kalu amik 1 x da kotak la..kalu nak kotak dia bg RM7..kalu xdak kotak RM5..aku apa lg amik la tanpa kotak..hebat betoi mellah..hahaha

Setelah kepenatan kami pulang ke chalet tuk mandi manda.nant malam x tau lagi apa xtvt.sementara nak tunggu malam leh la berehat2 dlu..ehehehe

Cukup sampai sini dlu..sambung plak kisah jumaat pada sebelah malamnya pulak..tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...:))


RinDU DtG LaGi...............

Rindu datang lagi..aku rinduuuu..rinduu yang teramat2 rindu...rindu pada mak..rindu yang teramat2..rindu yang tak dapat nak di ungkap dgn kata2...

Thursday, July 9, 2009

MaLaS

Ishhhhhhhhh..x pueh ati betoi aku duk tgok blog kekawan aku..sana sini duk cte psl MGP..aku je belum wat lagi sebab aku MALASSSSSSSSSSS...MALASSSSSSSSSSSSSS SESANGATTTTTTTTTT...uwaaaaaaaaaaa...bila le aku nak rajin ni..huhuhu...

Wednesday, June 24, 2009

eRmMmMmmm........

Ermmm....aku dah wat keputusan.aku akan berhenti keje kat KL ni n akan balik ke umah mak sedara aku di Kedah r Penang.nak x nak keputusan ni aku perlu buat gak.aku xboleh berjauhan dgn adik2 aku.mereka perlukan aku.sejak aku balik sini ahad lepas atiku cam x tenteram je.slalu fikirkan adik2 aku.aku betul2 risau.risau ngan keadaan diaorg kat sana.lepas ni kalu aku di sana...sekurang2nya aku leh jaga makan minum diaorg jugak n diaorg dah ade depan mata aku so aku xde nak risau sgt....

Kadang rindu bertandang di hati.aku rindu sesangat.rindu pada mak..hampir 2minggu mak pergi mengadap ilahi.tp aku masih begini.sentiasa merindui mak.hidupku terasa kosong.terasa sunyi yang teramat2 sgt.aku ilang tempat mengadu..ilang tempat bermanja..terasa seakan mak masih disisi.terasa seakan mak masih di kampung.lepas ni xde lg orang nak tunggu aku balik dr kl..xde lagi org yg akan tanya apa aku nak makan bila balik kampung dan aku x dapat lg peluk,cium mak..huhuhu....peritnya aku rasa.perjalanan hidupku masih panjang.demi adik2 aku perlu kuat dan tabah dalam mengharungi hidup ni...

Tuk kekawan juga..time kasih sebab sudi menolong ila.terima kasih atas segala nasihat dan semangat dari kalian.ila x kan lupakan segala budi baik kalian..time kasih atas segalanya..:)

Buat adik2...tunggu kepulangan kak long.pas ni kita xkan berjauhan lagi.kak long sayang kamu semuaaaaa...>:D<..

Sunday, June 21, 2009

mak....


14/6/2009 satu lagi tarikh keramat yang x mungkin aku lupa kan..emak yang aku sayangi,yang aku kasihi lagi aku cintai dah tinggalkan aku dan adik2 buat selama2nya.kini aku x punya siapa2 lagi melainkan adik2 aku..aku x punya mak..aku x punya ayah..peritnya rasa nak teruskan idup ni.tp demi adik2 yang aku sayangi aku perlu kuatkan semangat tuk teruskan hidup.sedalam mana pun sayang aku pada mak tp Allah lebih menyayanginya.aku relakan pemergian mak.semoga mak tenang di sana.ayah dan mak semacam dah berjanji.meninggal di tempat yang sama.hari yang sama cuma tarikh n bulan yang berbeza.lg sebulan genap la 13 tahun ayah pergi.kubur mak n ayah pun sebelah menyebelah.semoga mak n ayah aman di sana.moga roh mereka di cucuri rahmat n ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan bertakwa..mak..kak long bangga jadi anak mak..walau pun mak terpaksa harungi pelbagai dugaan masa hayat mak tp mak tetap tabah.terima kasih banyak2 mak..sebab jaga kami semua.segala jasa dan budimu xmampu kami balas.hanya doa yang mampu kami kirimkan buat mak dan ayah di sana..kak long janji akan jaga adik2 sebagaimana mak jaga diaorg..al fatihah buat mak dan ayah,,

Monday, June 8, 2009

aKu...............

Ari ni cam rase sedih lagi je..nak nangis lagi..tp aku tahan.tp td jatuh gak air mata aku..aku baru berazam x mau nangih lagi...huhuhu...abeh la air mata aku cam ni.pas ni nak kene ganti balik la air mata yg dah kuar tu.hahahaha...sejak2 ni ramai betoi org kawin.kawan2 aku pun ramai dah yg slamat.tak lama lagi adik2 aku plak.adehhh...tinggal la aku..hahahaha..xpe2..memang dari dulu lagi aku cakap andainya aku lambat tamatkan zaman bujang aku n adik2 aku nak kawen dulu..aku x kisah.ye la kalu nak tunggu aku sampai bila kan.calon pun tarak lagi..hahahaha...bestnya nak dapat adik ipaq..akakaka....kadang2 terasa gak jeles ngan diaorg.masing2 dah jumpa pasangan sendiri.tp aku..masih begini.sendiri dan terus sendiri.bila la agaknya bahagia yang aku impikan akan aku dapat..huhuhu...

Wednesday, June 3, 2009

SeDiH LaGi

Aku sedih..sedih...sedih...sedih.... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih... sedih..sedih...sedih...sedih...

Tuesday, June 2, 2009

CinTa DaLaM hAti

mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa di cintai
tak mengapa bagiku
asal kau pun bahagia
dengan hidupmu, dengan hidupmu

telah lama kupendam perasaan itu
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku
cintaimu pun adalah
bahagia untukku, bahagia untukku

ku ingin kau tahu
diriku di sini menanti dirimu
meski ku tunggu hingga ujung waktuku
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
dan ijinkan aku
memeluk dirimu
kali ini saja
tuk ucapkan selamat tinggal
untuk selamanya
dan biarkan rasa ini bahagia
untuk sekejab saja

sEdiH

Aku sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih... sedih..sedih...sedih..sedih...

Monday, June 1, 2009

DIA

DIA...Hanya dia dalam hati aku.aku berusaha tuk lupakan dia.tp...aku xmampu.aku tak kuat utk hadapi smua ni.dia sentiasa dan selalu di hati aku..aku sayangkan dia..aku cintakan dia..smalam bila kawannya memberitahu aku dipertengahan bulan ni dia akan bertemu dengan calon isterinya..uhhhhhhhhh...aku tersentap.memang semua ni aku dah jangka dan sememangnya aku dah tau.aku pernah meluahkan rasa hati aku pada dia tp....sungguh mengecewakan dia hanya menganggap aku sbg kawan baiknya saja.kecewa...yang teramat2 kecewa..kadang2 aku tertanya2 jika dia menganggap aku sbg rakan baiknya kenapa x dilayan aku sbg seorang kawan??dan mengapa perlu memberi harapan pada aku??dan mengapa perlu mengatakan dia juga suka akan aku??mengapaaaaaaaaaaaa???...ahhhhhhhhhhh...sakitnya aku rasa..dah begitu lamanya aku begini.melayan rasa kecewa.perit dan pedih.bahagia yang aku cari selama ni belum aku temui.Ya Allah berikanlah aku kekuatan tuk aku hadapi semua ni dengan tenang.luputkanlah dia dari ingatan aku.aku perlu lupakan dia..mungkin dia bukan tuk aku.mungkin ada lagi yang lebih baik dari dia sedang menanti aku.tapi mampukah aku...mampukah aku tuk lupakan dia..

Thursday, May 28, 2009

wArKah

Takkan lagi aku menunggu
kau hadir di dalam mimpi-mimpiku
puasku mengharapkan dirimu
seperti mereka yang punya cinta

Diriku tanpa dirimu
kau tempuhi penuh bahagia
diriku mahu kau tahu
pedih ini kau tak terasa

Warkahku mengharapkan dirimu
seperti yang aku kenali dulu
setiaku menantikan dirimu
seperti setianya terhadap diriku

Tapiku melepaskan mu
melangkah namun tak berdaya
terusku terus menunggu
cinta yang takkan pernah ada

cAcOq NaK kAwEn

Lagi beberapa ari je lagi kawan aku cacoq akan menamatkan zaman bujang nya..ehehe..aku ngan mell ade la nak buat sesuatu tuk dia sblum dia kawen ni.kiteorang saje je nak bg dia senyum skit sblum dia kawen.ehehe..sume ni idea mell la..aku ikutkan aje.kami buat 1 kad.bukan buat sendri la.amik yang lame2 punye.cam aku..aku amik kad raya cina punya.hahaha..dalam tu aku taruk la 1 kisah klaka bg dia baca.mesti dia tersenyum2 malu baca kisah tu..hahaha..kadang2 bila aku duk sensorang aku teringat mcm mana mula2 aku kenal cacoq n mell.cam best je.tp memang best pun..hehehe..





ni la kad yg aku bg kat dia..coq arap ko hepi ek n aku doakan smoga ko bahagia hingga ke akhir hayat ko..:)

a

Wednesday, May 27, 2009

aKu BeRmiMpi

Pagi tadi tersedar je dari tido air mata meleleh..sebelum tersedar aku ade bermimpi.dalam mimpi tu aku menangis..menangis semahu-mahunya.dah tu pulak kat bahu mak aku lagi.ingatkan lam mimpi je aku nangeh tp realitinya pun aku turut menangis.huhuhu..kata orang mimpi tu mainan tido.so xleh la nak caye bulat2 tentang mimpi tu.seingat2 aku ni kali ke dua bila aku menangis dalam mimpi n bila sedar aku turut menangis.1st dlu aku mimpikan arwah ayah..sama juga menangis teresak2..aku rindukan ayah rindu yang teramat2 rindu.sama jugak mcm mimpi semalam.aku rindukan seseorang.seseorang yang dah lama aku x jumpa.huhuhu


Monday, May 25, 2009

LaLaLaLa....

Ari ni pepagi lagi opis aku da sibuk.manager aku masuk tuk tgok mesin yang baru di beli dari Thailand.aku sendiri pun xtau mesin tu tuk apa.lpas manager aku kuar aku cube la tanya dengan kawan manager aku tu..coz dia pun duk nyembang ngan aku masa tu..erm..aku tanya dia cam ni.." ni mesin tuk ape ek?"..pas 2 dia jawab." ni mesin tuk test minyak" aku pun kata "oooooo" pas 2 aku x tanya dah la.hahaha..aku cuma nak tau je mesin tu tuk apa tu je.aku duk tgok sblum ni dah ada 1 depa duk usung sana sini.dah la berat sanggup je angkat.hahaha..smalam smpai lagi 3.big bos aku ni duk ada projek baru kat Thailand.projek apa aku pun x tau la.sbb aku x incharge bab tu.skang aku duk incharge bab projek wat krematorium je.tu pun duk kelam kabut je.baru2 ni mesin piling tertanam lam tanah..wahaha..cam mana leh jadi x tau la.bos aku duk pening pala dah.sian plak aku tengok.makin botak la pala orang tua tu..haha

ni le mesin yang aku cakapkan tu..kat dalam tu la depa buh minyak pas 2 duk test cam mana pun x tau la..minyak tu skit je taruk..ehehe


pas 2 ni aku nak cte pasal opis mate aku yg sorg ni.laki la.cine..dia ni sungguh la nakal.sehari x kenekan orang x sah.dulu sblum angah keje sini aku la duk jadi mangsa buli dia.skang dia x kacau aku sangat dah.dia duk
buli angah la plak.padan muka dia.kadang2 aku geram je nengok dia.cam nak p tanam je dia.hahaha..dia sorg je laki kat opis ni tp leh kacau sume pompuan yang ada kat opis.kadang2 pening pala layan dia.huhuhu....
ni la dia..tgok tu duk gayut guna tepon opis..hahaha..tepon wife dia la tu..=))

Ahad ari tu lak aku ngan angah p jusco.aku ni dah tingin sesangat dah nak mam kat teppanyaki.nak kata sedap sangat x jugak tp aku suka makan kat situ.ehehe..orang2 kat situ pun dah kenai aku.aku masuk je situ sume pakat duk senyum2 dah.ampeh je..bikin aku malu..:P..seingat2 aku last aku mam kat situ ujung tahun lepas la kot.mmg lama sangat dah.mana la aku x kepingin.ehehe..pas ni nak p lagiiiiiiii...lagiiiiiii n lagiiiiiii..


ni la yg aku slalu order..opppsss...dah nak abeh makan baru amik pic.sblum tu lupa nak snap..haha.maklum la dah kelaparan sgt..menu ni ada nasik..syur n ayam.angah pun makan sama macam yg aku makan tp dia amik daging...ehehe..memang mengenyangkan.yang pasti kalu makan kat situ leh tambah tanpa bayaran..akaka..leh mintak syur banyak2..hehe..

habis sudah kisah aku..ada masa jumpa lagi..k cawwwwwwwwwwwwwwww..:)):))



Saturday, May 23, 2009

bEsT MoMeNt

The Best Moments In Life
1. Falling in love.
2. Laughing till your stomach hurts.
3. Enjoying a ride down the country side.
4. Listening to your favorite song on the radio.
5. Going to sleep listening to the rain pouring outside.
6. Getting out of the shower and wrapping yourself with a warm, fuzzy towel.
7. Passing your final exams with good grades.
8. Being a part of an interesting conversation.
9. Finding some money in some old pants.
10. Laughing at yourself.
11. Sharing a wonderful dinner with all your friends.
12. Laughing without a reason.
13. "Accidentally" hearing someone say something good about you.
14. Watching the sunset.
15. Listening to a song that reminds you of an important person in your life.
16. Receiving or giving your first kiss.
17. Feeling this buzz in your body when seeing this "special" someone.
18. Having a great time with your friends.
19. Seeing the one you love happy.
20. Wearing the shirt of a person you love and smelling his/her perfume.
21. Visiting an old friend of yours and remembering great memories.
22. Hearing someone telling you "I LOVE YOU"
"True friends come in the good times when we tell them to, and come in the bad times.....without calling."

Thursday, May 21, 2009

rUmPuT



Kawan2 mai la baca kisah ni..dah abeh baca renung2kan lah ek..selamat membaca...


Pada suatu hari di sekolah, seorag murid bertanya pada guru ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang..

Pelajar : cikgu..mcm mana mana kita nak memilih seseorang yg terbaik sebagai orang yang paling kita sayang?mcm mana juga kasih sayang itu nak berkekalan??

Cikgu: ok..kamu ikut apa yang saya suruh..kamu pergi ke padang kamu berjalan..di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu.pilih yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walau sekali dan petik rumput yg paling cantik bawa ke kelas.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangannya. Cikgu bertanya kenapa tiada rumput yang di pilih….

Pelajar : tadi masa saya berjalan saya carilah rumput yang paling cantik.memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yg paling cantik, maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi.tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik.mungkin ada diantara yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantik tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh kebelakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.


Cikgu : ya itulah jawapannya..maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorg yang kita sayang..jangan lah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai org yang berada didepan kita sebaik2nya. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap akan berlaku. Semoga yang berlalu tidak akan berulang lagi, dan ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi….

Wednesday, May 20, 2009

Mak

HAYATI TULISAN INI DAN SELAMI SEIKHLASNYA, INSYA ALLAH AIRMATA IMAN DAN TAQWA AKAN BERCUCURAN TANPA KAMU SEDARI.
DIA LAH PROFESOR KU IBU KU
Orang kata aku lahir dari perut mak..(bukan org kata...memang betul)
Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku.....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari.....pasanganku
Bila sedih, aku cari....mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan ?Selamat Hari Ibu?
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........
Tapi kalau mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya......
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya........
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...:((:((:((:((:((

Tuesday, May 19, 2009

bOs xDe

Yehaaaaaaaaaaaaaaa...ari ni bos aku meeting kat DBKL lagi..bak kata mell raya tamil la aku ari ni.hahaha..dah la mggu lepas dia jarang masuk opis.mmg bahagia betui aku.tapi smalam dia ada kat opis.duk wat report tuk meeting ari ini.aku la jadi mangsa dia.memang penat sebab aku duk kene turun naik tangga p opis atas amik barang.dia tau mengarah je.maklum la bos.dari pagi sampai la petang duk menolong dia je keje aku satu pun x jadi.huhu..tiap kali aku tolong dia,dia akan belikan aku makanan.kunun2 nak amik ati aku la sebab da tolong dia kan..hahaha..smalam dia belikan aku milo O ngan roti je.kadang2 dia belikan aku kue r mee goreng ke.huhhhhhh..segan plak aku nak amik sebab dia slalu belikan aku makanan.tapi orang kata rezeki jangan di tolak musuh lak jangan di cari..wakakaka..so apa lagi aku bedal la.ehehe.....

mil0 O n 2 ketui roti..ehehe..:D:D

Sunday, May 17, 2009

MaKaN2

Ari ni aku nak cte skit ape aku buat ujg mggu ari tu..1st skali aku bangun tido..aku terus mengemas umah..ehehe aku mop2 lantai..tgok la dah bekilat kan.lama betoi x mop.cam nak patah je pinggang aku..hehehe


lepas abeh je mop n ngemas2..perut aku mintak tuk di isi.aku p dapur laksa smalam ada lagi.so aku mam la laksa tu.sedapp oooo..ehehe..


sebelah petang plak aku kuar.p mam kat muara ikan bakar.kat port klang.uhhhhh...mmg best la.paling aku suka sotong goreng tepung.memang sedap beb..hahaha..n paling aku terkujat udang tu la.sekilo RM80 siap masak.sotong n ketam pun x mahal cam tu.huhuhu..meh layan pic sotong..udang n ketam..rse cam nak p mam lagi je..x puas..hahaha..walaupun aku ni alergik ngan makanan laut ni tp syukur la aku makan ari tu x bape nak menggatal sgt:))..cume skit2 je..ehehe

ni udang ye anak2..tp x tau masak apa:D

yang ni lak sotong goreng tepung..memang sedap la..:))


ni plak ketam..aku makan badan dia je..kaki die sume aku kasik as makan..aku x reti nak makan mende keras2 ni.kang patah gigi aku menggigit..hahaha..

Thursday, May 14, 2009

LaWaK 18Sx

Suatu petang selepas pu lan g dari kuliah agama di surau si isteri menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.

'Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersama/makelove kan bang, dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan'.

Kata si suami: 'yerr kerr?' Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan , betul tak sayanggg? sambil ketawa..

Isteri hanya tersenyum panjang. Se lan g dua hari kemudian, si isteri berkata: 'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'. Si suami tersenyum panjang.

Se lan g dua hari kemudian, si isteri berkata: 'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'. si suami : 'takpe... tunggulah malam'.

Esoknya si isteri berkata: si isteri : 'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'.. si suami : Si suami diam sambil mengangguk lemah.

Esoknya si isteri berkata istri : 'banggg, jom kita bunuh syaitan... '. suami : Si suami tiba - tiba marah dan berkata ... ... ... .

'Ayang nie nak bunuh syaitan ke atau nak bunuh abang'

Wednesday, May 13, 2009

CoMiNg SuHuN...HeHaHaHa

Petang smalam pas abeh keje aku n adik aku angah terus ke jusco nak tgok wayang.sblum tu kami menunggu cik mek sorang lg.housemate aku la.dia nak join sama.kami dah pakat nak tgok cte seram.dah dekat sebulan ditayangkan aku baru nak nengok.ehehe..sbenarnya aku nak layan cte lain.tp cte yg aku nak tgok tu lewat sgt shownya.kecewa lg la aku.huhuhu..bg aku cte ni ok la.byk part yg buat jantung aku nak gugur.cam biasa la kalu aku layan cte seram.aku akan tutup muka aku.baik xyah tgok kan.ehehe.pas abeh nengok wayang..aku ke surau dulu la.menunaikan kewajipan aku.pas 2 kitaorg ke foodcourt tuk menjamu selera.dah x diet lagi dah..hahaha...dr awal lg aku mmg dah pasang niat nak makan asam laksa.nasib baik la ada.terlepas sudah keinginan aku.kuah asam laksa smalam tu terlalu la masam.tp dulik ape aku, aku tetap nak makan.sampai licin mangkuk tu aku tibai.nasib baik mangkuk tu x leh makan kalu x ngan mangkuk2 aku tibai..wakakaa...pas dah abeh makan..kiteorg jalan2 jap kat jusco tu.p kat belah2 makanan sana.aku TERBELI ayam jusco 2 ketui..ehehe..bukan TERBELI tp mmg nak beli sbb aku da lama x makan ayam tu.tp x sedap.adehhhh...wat rugi je...dah puas jalan2..p bayaq n kami terus la balik..sesampai kat umah dah kul 9 lebeh.masuk je blik air ingtkan nak rendam baju tapi adik aku dah rendam.lupe lak aku giliran dia lak basuh baju.aku dengan sengajanya cakap kat dia nak mandi dlu nant boleh la aku tambah lagi baju lam baldi tu..muahaha..padan muka dia..:))..ingatkan pas mandi aku nak tido terus.tp x jadi la.aku layan cte 3janda jap.aku suka tgok rozita cik wan.lawa..ehehe...k la..aku dah penat.smpai sini dlu..tapaiii..:-h

Tuesday, May 12, 2009

nEvEr Be RePLaCe


aku suke dengar lagu ni..kiutttttttttttt sgttttttttttt..ehehe...


Baby I love you and i'll never let you go

But if I have to boy I think that you should know

All the love we make can never be erase

And i promise you that you will never be replaced

Baby I love you and I'll never let you go

But if I have to boy I think that you should know

All the love we make can never be erase

And i promise you that you will never be replaced

I love you yes i do

I'll be with you as long as you want me too

Until the end of time

From the day I met you

I know we've be together

And now I know I wanna be with you forever

I wanna marry you and i wanna have your kids

Thinking never compare to feel enough to kisses

I can say i'm truly happy to the same

You've made me think I'll die and live my life everyday

There's never been no doubt in my mind

That i'll regret ever having you by my side

But if the day come that i'll have to let you go

I think that something I should probably let you know

With everyday that i spent with you

Then i will miss you cuz i'm happy that i have you at all

Baby I love you and i'll never let you go

But if I have to boy I think that you should know

All the love we make can never be erase

And i promise you that you will never be replaced

Baby I love you and I'll never let you go

But if I have to boy I think that you should know

All the love we make can never be erase

And i promise you that you will never be replaced


I feel for you yes i do

I'll be with you as long as you want me to

Until the end of time