Wednesday, July 15, 2009

MuSiM BuAh DtaNg LaGi

Ari 2 pas abeh gath aku mengajak kawan2ku ke kampung ku.tuk mam duyan.mula2 di jangkakan 2 kete je nak p.tapi x disangka2 jadi 5 kete yg pegi..tp xpe aku suke cume aku cam x bape best sebab duyan yang di simpan x banyak..huhu..aku rase mest diaorg x puas makan duyan..siannnn..xpe lain tahun akan ku ajak lagi...huhuhu...



Sejak musim buah ni gak aku kerap balik kampung.rasenya tahun ni aku memang dah puas makan duyan.tunggu tahun lepas plak.duyan kat umah aku pun dah mula luruh..adehhh..sungguh sedap..isinya kuning.duyan yg arwah mak tanam pun dah bebuah cume lum luruh lagi.pokok pulasan yg mak tanam pun dah bebuah gak.semuanya membuahkan hasil tahun ni.....


Tiap kali balik kampung aku x lupa menjenguk rumah kami.rindunya rasa nak duk situ.kadang2 terbayang2 aku,mak n adik2 sedang berborak di depan umah..sambil bergelak ketawa..bergurau2..terlalu banyak kenangan kami di sana..membesar di situ..kini rumah tu ditinggalkan tanpa penghuni.aku berharap 1 ari nant ada diantara kami adik beradik yg akan tinggal di situ.kenangan...kenangan..kenangan.....terlalu banyakkenangan tersimpan di situ.......

No comments: