Wednesday, January 14, 2009

TaNgIsAn rAkYat PaLeStiN

hampir 3 minggu rakyat di genting gaza menderita..tiap kali aku menatap gambar2 mereka di sana..hatiku meruntun..sedih..pilu..menangis kerana aku seorg islam,saudara aku dibunuh....

...x dapat aku bayangkan kesengsaraan yang mereka tanggung...hidup dalam ketakutan...paling menyayat hatiku bila aku melihat gambar mayat seorg kanak2 perempuan yang hanya nampak kepala di bwah runtuhan rumahnya sendri..sungguh menyedihkan...



MERATAP... lelaki Palestin ini meraung ketika mengecam mayat tiga anaknya yang terkorban akibat bedilan kereta kebal Yahudi di Palestin...

aku hanya mampu berdoa..berdoa dan terus berdoa....


Ya Allah, hancurkanlah orang-orang kafir dan musyrik itu. Berilah rasa takut kepada musuh-musuh kami, musuh-musuhMu, dan musuh-musuh agamaMu. Ya Allah, muliakanlah agama Islam dan kaum muslimin. Rapatkanlah tali kasih sayang dalam sanubari mereka dan perbaikilah hubungan kekeluargaan diantara mereka serta berilah pertolongan kepada mereka dalam melawan musuh-musuhMu dan musuh-musuh kaum muslim

1 comment:

Mimi^Smudge said...

kak ros:-s sedih nenoknya:-s pic dak pempuan tu..tp skurang2nya tempat depa ne di syurga..syahid..darah depa suci...