Saturday, June 14, 2008

pEnGaRuH mAkAnAn PaDa KuLiT


Setiap kali anda mengambil vitamin untuk tubuh, ia membawa pengaruh besar terhadap kulit anda. Perhatikan makanan yang anda ambil dan semaklah beberapa jenis makanan yang membantu mengembalikan keadaan kulit agar tetap sihat dan cantik dan terjaga kesihatannya.


Ikan.

Ikan mengandungi minyak yang dapat menjaga kelembapan kulit. Jadi, cubalah untuk mengambil makanan yang berprotein tinggi ini untuk menjaga keadaan kulit agar tetap sihat dan terjaga.�

Rumput laut.

Terbukti banyak mengandungi omega 3 yang dapat menjaga kesihatan kulit. Dianjurkan untuk mengambilnya setiap pagi setelah sarapan. Bentuknya berupa makanan ringan merupakan lembaran yang telah dikeringkan dan boleh diperolehi dari mana-mana pasaraya. Penelitian menunjukkan rumput laut dapat meningkatkan kebugaran di dalam memulai hari anda.

Vitamin A
Sangat penting untuk menjaga kesihatan dan kelembapan kulit. Sumber vitamin ini boleh diperolehi dari kentang manis, brokoli, bayam dan sayuran hijau lain.

Vitamin E
Dikenalpasti dapat menjadikan kulit terjaga kekenyalan bahkan yang paling baik ialah dapat mencegah jerawat. Mulai saat ini, selalu mengambil kekacang seperti kacang hazel dan badam sebagai makanan ringan.

No comments: